Mrs. Z hafizasini yitirdigini ogrenmistir. sadece isimlerini hatirladigi kavramlari yeniden ogrenerek hatirlama surecini canlandirmaya calismaktadir, ancak Mrs. Z' nin gozden kacirdigi bir nokta vardir; soz konusu kavramlarin daha onceleri anlamlarini bildigini, en onemlisi ise hafizasini kaybetmeden once o lanetli "NEDEN?" sorusunu da cevapladigini sanmaktadir.
artik zorlu sorgulama sureci baslamistir. herseyi yeniden yapilandirma donemi...
cevresindekilerle yeniden tanisir, artik daha az yabancidir. uzunca bir sure gecmis olmasina ragmen yasamin, insanlarin ve dunyanin neden varoldugunu, butun bu duzenegin ne amacla varoldugunu bulamaz.
onceleri bir takim duzenekleri cozumleyerek bazi sonuclar elde etmisse de, gitgide umidini yitirir. ( bu asamada Mrs. Z umidi ogrenmistir) iletisim kurdugu kimseler sozkonusu duzenegin neden varoldugunu aciklayamamaktadir. bu zorlu surecin sonunda kimsenin neden yasadiginin farkinda olmadigini kavrar.
herkes kafasinca bir sebep bulmakta, ancak neden sorusunu cevaplayamamaktadir. Mrs. Z dunyayi bir doktor muayenehanesinin bekleme odasina benzetir. kimse hastaligini bilmez. herkes sokak kapisindan bu salona gelir, bir sekilde zaman gecirir ve muayenehanenin kapisindan cikar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder